Håkan Lundstedt ny VD för Mekonomen AB

06 november 2006 16:00

Mekonomens styrelse har idag utsett Håkan Lundstedt till verkställande direktör för Mekonomen AB, med tillträde den 1 februari 2007.

Håkan Lundstedt, 40 år, kommer närmast från tjänsten som VD på Lantmännen Axa AB, tidigare Cerealia Foods & Breads, och har sedan 1997 haft en rad olika VD poster inom Lantmännen/Cerealia koncernen. Han har en gedigen erfarenhet av att bygga och utveckla företag, koncept och varumärken, däribland helhetskonceptet Axa, som idag är ett av Sveriges starkaste varumärken. Håkan är även initiativtagare och utvecklare av den nya färdigmatskedjan Gooh!

– Vi är mycket glada att utnämna Håkan Lundstedt till VD för Mekonomen. Håkan har omfattande erfarenhet inom försäljning och marknadsföring och är en duktig ledare med en gedigen operationell bakgrund, säger Marcus Storch, tjänstgörande ordförande i Mekonomen AB.

– Mekonomen är ett mycket spännande bolag med en fin utvecklingspotential. Jag ser fram emot att fortsätta utveckla bolaget tillsammans med dess många kompetenta medarbetare, säger Håkan Lundstedt.

För ytterligare information var vänlig kontakta:
Marcus Storch, tjänstgörande ordförande Mekonomen, tel. 08-679 97 00
Håkan Lundstedt, tel. 070-566 87 40