Kenny Bräck föreslås som ny styrelseledamot i Mekonomen AB

02 april 2007 11:15

Valberedningen i Mekonomen föreslår Kenny Bräck som ny styrelseledamot i Mekonomen AB.

Kenny Bräck, 41, har gjort sig internationellt känd som racerförare, framför allt genom seger i Indianapolis 500 i USA. Kenny Bräck har lämnat sin aktiva racingkarriär efter en uppmärksammad olycka i oktober 2003, och en lika uppmärksammad comeback 2005.

Kenny Bräck har under hela sin karriär varit sin egen manager och skött samtliga kontakter med de företag som sponsrat honom. Kenny Bräck har samarbetat med bland annat GM, Ford, Shell, Toyota och Honda. Han har ett stort internationellt nätverk inom motorbranschen, företagande och media. Kenny Bräck är numera bosatt i Belgien.

”Kenny Bräck kommer att tillföra Mekonomen nya dimensioner med sin kompetens samt genom sitt internationella nätverk inom motorbranschen. Vi ser fram emot att ta del av Kennys kompetens och erfarenheter säger Marcus Storch, styrelseordförande Mekonomen AB”.

Styrelsens förslag samt övriga på stämman förkommande ärenden framgår av kallelsen till bolagsstämman, vilken offentliggjorts med annonser i Post- och inrikes Tidningar och Dagens Nyheter den 2 april 2007.

Marcus Storch, Styrelseordförande Mekonomen AB, 08-679 97 00

Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971
Box 6077, 141 06 Kungens Kurva.
Telefon: +46 (0)8-464 00 00, Fax: +46 (0)8-464 00 66