Mekonomen till 1000!

24 oktober 2008 13:45

FJ Biler a/s i Randers, Danmark blev den 1000:e verkstaden ansluten till Mekonomen konceptet.

”Genom att ansluta oss till Mekonomen Bilverkstad får vi bland annat snabba leveranser av reservdelar, tillgång till omfattande teknisk support och inte minst en fantastisk kvalitetsstämpel” säger Lars Thomadsen, verkstadsägare”

Från årsskiftet har antalet anslutna verkstäder till Mekonomen ökat från 778 till 1000. Verkstäderna täcker hela Sverige, Norge och Danmark med hög tillgänglighet för konsumenterna. Anslutna verkstäder arbetar under varumärket Mekonomen Bilverkstad eller MekoPartner - samma kvalitetskrav men med ett något differentierat serviceutbud.

Bilägarnas valmöjligheter för service, reparationer och reservdelar ökade genom införandet av nya EU-regler, 2003. Då stärktes de märkesoberoende verkstädernas – som Mekonomen - ställning. EU:s regler gör det möjligt för t ex Mekonomen att utföra service och reparationer på nya bilar med fortsatt nybilsgaranti. Detta under förutsättning att servicen genomförs i enlighet med biltillverkarens specifikation och med originalreservdelar i enlighet med EU:s definition där nu kvaliteten är avgörande. Oberoende verkstäder har också rätt till nödvändig teknisk information, utrustning och specialverktyg på samma villkor som en märkesverkstad.

Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971
Box 6077, 141 06 Kungens Kurva.
Telefon: +46 (0)8-464 00 00, Fax: +46 (0)8-464 00 66