Premiär för nya konceptet Mekonomen Mega

04 december 2008 11:57

Den 6 december invigs i Norrköping Mekonomens första enhet enligt ett nytt koncept. Butik och verkstad kombineras, med bättre tillgänglighet, utökade öppettider och ett bredare sortiment – allt i syfte att göra BilLivet enklare för konsumenten. Enheten blir också först ut med Mekonomens nya profil.

Den nya enheten har anpassats för den moderna bilfamiljen. Invigningshelgen den 6-7 december går också helt i familjens tecken med bland annat extraerbjudanden, artister och förtäring. Under helgen kommer också gratis vinterkontroll att utföras i verkstaden och som i alla Mekonomen Bilverkstäder gäller nybilsgarantin när man servat sin bil på denna enhet.

” – Vi har valt Norrköping som den första orten för lansering av vårt nya koncept. Enheter enligt Mega-konceptet kommer successivt att etableras i de större städerna i Skandinavien. Vi har prisvärda alternativ vilket vi tror ska kunna attrahera konsumenterna och genom att öka servicenivån och bredden i vårt erbjudande, kommer vi även att nå nya kundgrupper.”, säger Håkan Lundstedt, VD och koncernchef för Mekonomen AB.

Den nya enheten ligger på Smedbygatan 3 i Norrköping, 500 m från Norrköpings flygplats, vid Arkösundsvägen.

Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971
Box 6077, 141 06 Kungens Kurva.
Telefon: +46 (0)8-464 00 00, Fax: +46 (0)8-464 00 66