Klavs T. Pedersen, chef för den danska verksamheten inom Mekonomen, går till nya utmaningar

09 december 2008 10:00

Klavs T. Pedersen har accepterat en ny befattning som verkställande direktör och delägare för HP verktöj och därmed beslutat sig för att lämna sin position som ansvarig för Mekonomens danska verksamhet. Klavs stannar i sin position till den
1 maj 2009 och sökandet efter hans efterträdare har påbörjats.

- Klavs T. Pedersen har under sina två år på Mekonomen bidragit starkt till den positiva utvecklingen av den danska verksamheten och jag vill tacka Klavs för mycket goda insatser under sin tid på Mekonomen. Klavs har nu valt att anta nya utmaningar och vi önskar honom lycka till. Vi har under Klavs ledning fått igång försäljningen i Danmark och har nu en stark dansk organisation. Sökandet efter Klavs efterträdare har påbörjats, säger Håkan Lundstedt koncernchef för Mekonomen

- Min tid på Mekonomen har varit mycket spännande och jag har haft förmånen att arbeta i en framgångsrik koncern med mycket kompetenta medarbetare. Men jag har nu beslutat mig för att gå vidare mot nya utmaningar, säger Klavs T. Pedersen.

Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971
Box 6077, 141 06 Kungens Kurva.
Telefon: +46 (0)8-464 00 00, Fax: +46 (0)8-464 00 66