Nya Mekonomen Medium-satsningar i Norrbotten

12 juni 2009 08:30

Mekonomen och EPS Gruppen AB har träffat avtal omfattande en Medium-enhet i Kiruna, med butik och verkstad i samma anläggning och med mycket hög tillgänglighet och servicegrad. Målsättningen är att detta samarbete skall starta under hösten 2009 för att ytterligare utvecklas med en Medium-enhet i Gällivare under 2010. Verksamheten kommer att drivas i ett av EPS Gruppen helägt dotterbolag.

EPS Gruppen är ett familjeföretag och är återförsäljare för Volvo, Ford och Renault sedan 50 år tillbaka. Verksamheten omfattar försäljning och service av personbilar, transportbilar, lastbilar och bussar. Koncernen omsatte 457 mkr under 2008. Med detta samarbete kommer ytterligare tillväxt att ske inom servicemarknaden för personbilar och transportbilar. ”Vi ser att Mekonomens koncept är mycket intressant och att vårt samarbete kommer att utveckla vår verksamhet och möjliggöra en ytterligare expansion av vår affär”, säger Per Eriksson, VD och koncernchef för EPS Gruppen. ”- Vi är mycket nöjda med att kunna samarbeta med en av landets mest framgångsrika Volvo-återförsäljare vilket kommer att ge ett ännu starkare erbjudande till kunderna.” säger Håkan Lundstedt, VD och koncernchef för Mekonomen. För ytterligare information kontakta: Håkan Lundstedt, VD och koncernchef Mekonomen AB, 08-464 00 00 Per Eriksson, VD och koncernchef EPS Gruppen AB, 0970-643 00 Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971 Box 6077, 141 06 Kungens Kurva. Telefon: +46 (0)8-464 00 00, Fax: +46 (0)8-464 00 66