Mekonomen blir ny prioriterad leverantör till Bosch Car Service i Skandinavien

01 februari 2010 08:30

Mekonomen och Robert Bosch AB Skandinavien inleder samarbete kring försäljning och leverans av reservdelar, verktyg och diagnosutrustning till Bosch Car Service i Sverige, Norge och Danmark. Bosch Car Service är ett världsomspännande koncept med cirka 14 300 verkstäder i 131 länder. I Skandinavien finns det 290 verkstäder som är anslutna till Bosch Car Service konceptet. ”- Vi är mycket glada för att Mekonomen och Robert Bosch träffat avtal om leverans till Bosch Car Service. Våra medlemmar har behov av starka partners som kan leverera kvalitetsreservdelar med högsta möjliga precision. Samarbetet med Mekonomen kommer att stärka vårt kunderbjudande”, säger Ulla Bindzus, Director Bosch Automotive Aftermarket Nordic. ”- Vi är mycket nöjda med att få leverera till Bosch Car Service. Med vår effektiva logistik och breda sortiment bidrar vi till att utveckla Bosch Car Service, samtidigt som Mekonomen når ut i fler kanaler”, säger Håkan Lundstedt, VD och Koncernchef Mekonomen AB. För ytterligare information kontakta: Håkan Lundstedt, VD och koncernchef Mekonomen AB, tel 08-464 00 00 Ulla Bindzus, Director Bosch Automotive Aftermarket Nordic, +45 44 89 89 89 Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971 Box 6077, 141 06 Kungens Kurva. Telefon: +46 (0)8-464 00 00, Fax: +46 (0)8-464 00 66