Mekonomen rosar bilen i kampen mot bröstcancer

01 oktober 2010 16:37

​Mekonomen är ny huvudsponsor för Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Med temat ”Våga Fråga” går 1 krona för varje fråga hos Mekonomen Direkt samt 200 kronor per utförd rosa service till Rosa Bandet-kampanjen under oktober. Kunderna hittar mängder av rosa bilprodukter och tjänster i Mekonomens butiker och verkstäder, från rosa rattmuffar, spolarvätska, snöborstar och fårskinnsplädar till rosa service. Allt till förmån för kampen mot bröstcancer.

– För oss på Mekonomen är det viktigt att uppmärksamma och bidra till kampen mot bröstcancer som drabbar

7 000 kvinnor i Sverige varje år. Det är också en sjukdom som starkt drabbar övrig familj och anhöriga. Vi vill inom vår, än så länge, mansdominerade bransch synliggöra att kampen mot bröstcancer är en fråga för alla,

kvinnor likväl som män, säger Håkan Lundstedt, VD och Koncernchef på Mekonomen.

1 krona per fråga och 200 kronor per rosa service
Ibland kan det kännas svårt att våga ställa vissa frågor, och då gäller det att utmana sig själv. Därför har Mekonomen valt att koppla sitt engagemang i Rosa Bandet-kampanjen till ett Våga Fråga-tema. För varje

fråga som kommer in till Mekonomen Direkt går 1 krona samt 200 kronor per utförd rosa service under oktober till Rosa Bandet.

– De frågor Mekonomen Direkt får kring bröstcancer kommer vi att hänvisa till Cancerfondens informations- och stödlinje där expertis finns. Men vår förhoppning är att de som normalt drar sig för att ställa frågor kring bildelar och service, kanske för att det är ett område som de känner sig osäkra på, ska utmana sig själva och våga fråga oss, säger Håkan Lundstedt.

Rosa produktsortiment under hela oktober
Mekonomen erbjuder ett specialframtaget rosa produktsortiment till förmån för Rosa Bandetkampanjen. Det går under oktober månad att utrusta sig med rosa rattmuffar, fårskinnsplädar, spolarvätska och snöborstar med mera.

För mer information, kontakta:
Håkan Lundstedt, VD och Koncernchef Mekonomen AB
Per-Ola Andersson, Marknadschef Mekonomen Detaljist AB

Om Mekonomen och ”Våga Fråga”
Mekonomen gör BilLivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Skandinaviens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, mer än 200 butiker och mer än 1000 verkstäder vilka arbetar under Mekonomens varumärke. Mekonomen är huvudsponsor för Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj 2010. Såväl kvinnor som män uppmanas att Våga Fråga. Att ställa den där frågan om bilen utan att känna sig okunnig eller att våga kontakta Cancerfondens stödlinje för att få svar på frågor om bröstcancer. Under oktober månad samlar Mekonomen in 1 krona för varje fråga som ställs till Mekonomen Direkt och skänker 200 kronor per utförd rosa service. Mekonomen säljer också rosa produkter och tjänster i samtliga Mekonomens butiker och verkstäder till förmån för Rosa Bandet.

Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971 Box 6077, 141 06 Kungens Kurva.
Telefon: +46 (0)8-464 00 00, Fax: +46 (0)8-464 00 69