Enklare, snabbare och bekvämare med Mekonomens nya webbhandel

23 maj 2012 08:45

I höst blir det ännu enklare, snabbare och bekvämare att köpa reservdelar och tillbehör av Mekonomen. Då lanseras Mekonomens nya webbhandel, som erbjuder fler än 70 000 olika produkter.

”Med vår webbhandel stärks vårt serviceerbjudande ytterligare och vi blir ännu mer tillgängliga för våra kunder”, förklarar, Marcus Larsson, vice VD i Mekonomen AB.

E-handeln i Sverige har exploderat under det senaste året. Undersökningar har visat att hela 90 procent av alla svenskar med internetanslutning har köpt varor eller tjänster via nätet under det senaste halvåret.

”Vår moderna plattform för webbhandel kommer att erbjuda Mekonomens sortiment, med lättillgänglig information om våra produkter. Det kommer också att bli enklare att hitta till våra butiker och att boka tid för service och reparationer i verkstäderna via mekonomen.se”, säger Alexandra Prusic E-handelschef Mekonomen AB.

Att handla via nätet eller i butik kommer inte att prismässigt göra någon skillnad för konsumenten. Egna undersökningar visar att möjligheten att kunna handla via nätet till största del är en fråga om bekvämlighet. Betalningen kan göras med kort, faktura, direktbetalning via bank eller med Mekonomenkortet och varorna levereras hem till dörren, till närmaste Mekonomenbutik, via företagspaket eller till Postens utlämningsställen.

För ytterligare information, kontakta:

Marcus Larsson, vice VD i Mekonomen AB.
Telefon: +46 (0) 8-464 00 00.

Alexandra Prusic, E-handelschef Mekonomen AB.
Telefon: +46 (0) 8-464 00 00.

Mekonomen AB (publ). Org. nr: 556392-1971, Box 6077, 141 06 Kungens Kurva. Telefon: +46 (0) 8-464 00 00. Fax: +46 (0) 8-464 00 66.

Mekonomen gör BilLivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverk­samhet, mer än 300 butiker och mer än 1700 verkstäder vilka arbetar under Mekonomens varumärken.