Mekonomen breddar sitt erbjudande med försäkringar för bilägare och hushåll

23 maj 2012 08:45

Under hösten 2012 kommer Mekonomen att erbjuda speciellt utformade bil- och hemförsäkringar.

”I takt med att Mekonomens produkt- och tjänsteutbud breddas är det naturligt att även erbjuda prisvärda försäkringar”, säger Marcus Larsson, vice VD i Mekonomen AB.

I de kontinuerliga marknadsundersökningar Mekonomen genomför visar det sig att såväl befintliga som potentiella kunder efterfrågar prisvärda försäkringar, både för bilen och hemmet. Mekonomen har ett starkt varumärke och förknippas med att kunna erbjuda helhetslösningar. Mot den bakgrunden är steget in på försäkringsmarknaden en naturlig följd.

Lanseringen kommer inledningsvis att ske på den svenska marknaden.”Vår plan, och ett naturligt steg, är att senare överföra konceptet på andra marknader, i första hand Norge och Danmark”, förklarar Marcus Larsson.

För ytterligare information, kontakta:

Marcus Larsson, vice VD i Mekonomen AB.
Telefon: +46 (0) 8-464 00 00.

Mekonomen AB (publ). Org. nr: 556392-1971, Box 6077, 141 06 Kungens Kurva. Telefon: +46 (0) 8-464 00 00. Fax: +46 (0) 8-464 00 66.

Mekonomen gör BilLivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverk­samhet, mer än 300 butiker och mer än 1700 verkstäder vilka arbetar under Mekonomens varumärken.