MECA förvärvar franchisebutik i Stockholm

05 februari 2013 16:26

MECA förvärvar franchisebutik i Stockholm

Den 4 februari 2013 förvärvade MECA verksamheten i Hoffsten parts AB i Haninge. Jonas Hoffsten startade butiken för sju år sedan och har haft en imponerande tillväxt. Butiken har sedan starten varit samarbetspartner till MECA.

”Stockholm är en prioriterad marknad för MECA, och därför arbetar vi aktivt med att utveckla vår logistik och leveransmöjligheter till verkstäderna i Stockholm. Hoffstens butik ligger geografiskt rätt och vi ser fortsatt stora utvecklingsmöjligheter för butiken”, säger Pehr Oscarson, VD för MECA Sweden.

MECA tar över drift och personal och kommer att fortsätta i samma lokaler som tidigare. Jonas Hoffsten kommer även i framtiden att ansvara för butiken.

”Jag känner att det är dags för butiken att ta nästa steg därför känns det bra att sälja till vår samarbetspartner MECA. Deras koncept har visat sig väldigt framgångsrikt och jag är övertygad om att denna lösning ger Haningebutikens kunder en fortsatt bra och effektiv leverantör”, säger Jonas Hoffsten, Hoffsten Parts AB.

För mer information kontakta Pehr Oscarson, VD MECA Sweden.

Tel: 0705-372020

Mail: pehr.oscarson@meca.se

MECA-koncernen är en ledande aktör på den skandinaviska eftermarknaden för bilreservdelar, verktyg och verkstadsutrustning för bilverkstäder och partners. Vi arbetar för ett enklare och mer kostnadseffektivt bilägande med högsta kvalitet och service. Detta åstadkommer vi främst genom att vara en attraktiv samarbetspartner till de verkstäder som är anslutna till våra verkstadskoncept. Idag består verkstadskedjan av ca 1 000 verkstäder. Vårt butiksnät består av uppemot 130 butiker i Sverige, Norge och Danmark. Koncernen omsätter ca 2,2 miljarder kronor och har ca 950 anställda.
MECA är miljöcertifierade enligt ISO 14001.