Tobias Narvinger ny Sverigechef för Mekonomen Nordic

01 oktober 2013 15:41

Mekonomen har via internrekrytering tillsatt Tobias Narvinger som ny VD för Mekonomen Sweden. Tobias tidigare position som inköpschef på Mekonomen Nordic ersätts av Anders Molander, VD för Mekonomen Grossist. Tobias har en gedigen erfarenhet av branschen efter bland annat 12 år på Scania och har sedan tre år tillbaka arbetat i Mekonomenkoncernen som inköpschef på Mekonomen Nordic. I samband med att Tobias Narvinger tar över rollen som VD för Mekonomen Sweden övertar Anders Molander ansvaret för inköp och produktavdelningen. Anders Molander behåller även fortsatt sin tjänst som VD för Mekonomen Grossist.

Den ledarskapskompetens som Tobias har kommer verkligen att gynna Mekonomen. Han har precis de egenskaper och kvalitéer som krävs för att stärka och utveckla Mekonomens position ytterligare i Sverige”, säger Petter Torp, VD för Mekonomen Nordic.

Mekonomenkoncernen rekryterar internt för att ta vara på den kompetens som finns inom organisationen. På så sätt säkras också möjligheterna till vidareutveckling och nya ansvarsområden för koncernens medarbetare.

”Att Anders Molander tar över ansvaret för inköp och produktutveckling i tillägg till sin roll som VD för Mekonomen Grossist känns jättebra. Anders startade sin framgångsrika resa som inköpschef och kommer nu att ha det övergripande ansvaret för hela logistikkedjan i Mekonomen Nordic, säger Petter Torp, VD för Mekonomen Nordic.

Tobias och Anders tillträder sina nya tjänster idag, den 1 oktober 2013.

För ytterligare information, kontakta:

Petter Torp, VD för Mekonomen Nordic, : +46 (0) 8-464 00 00

Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971 Box 6077, 141 06 Kungens Kurva. Telefon:+46 (0)8-464 00 00, Fax: +46 (0)8-464 00 66