Mekonomen – Sveriges starkaste varumärke för bilverkstäder

17 september 2014 11:18

Mekonomen har korats till Sveriges starkaste varumärke i branschen ”Bildelar och bilverkstäder” under eventet Swedish Brand Award 2014. Utnämningen baseras på en omfattande undersökning bland Sveriges konsumenter.

Swedish Brand Award bygger på varumärkesundersökningen Nationell Företagsimage* där Sveriges konsumenter får säga sitt om varumärken. Undersökningen baseras på kundnöjdhet och varumärkeskännedom bland Sveriges konsumenter.

”Vårt idoga varumärkesarbete och viljan att förändra en hel bransch har givit resultat. De senaste åren har vi satsat på miljö genom att ISO-certifiera våra butiker och verkstäder, satsat på att höja nivån på vår kundservice, tillgänglighet och kvalitet. Vi har nu fått ett kvitto på ett väl utfört arbete - direkt från kunderna”, säger Hanna Ekstrand, Marknadschef Mekonomen Group.

För ytterligare information, kontakta:

Hanna Ekstrand, Marknadschef Mekonomen Group

Telefon: +46 (0) 8-464 00 00

Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971 Box 195 42, 104 32 Stockholm.

Telefon: +46 (0)8-464 00 00, Fax: +46 (0)8-464 00 69

* Nationell Företagsimage är en årlig undersökning som ger svar på vad konsumenter över 18 år i Sverige anser om olika företag, organisationer och varumärken, samt hur väl de känner till vart och ett av dem. Varje bransch som undersöks omfattar svar från cirka 1 000 personer och totalt undersöks 500 företag i 33 branscher. Bakom undersökningen och utmärkelsen står undersökningsbolaget Evimetrix och varumärkesbyrån XperienceGroup. Läs mer på www.swedishbrandaward.se

Mekonomen Group gör BilLivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bilservicekedja med egen grossistverk­samhet med cirka 400 butiker, mer än 2300 verkstäder och 16 000 medarbetare vilka arbetar under Mekonomens varumärken. Läs mer på www.mekonomen.com