Lasingoo – bokningsportalen för verkstadstjänster

10 november 2014 08:00

Genom digitala sökmotorn Lasingoo erbjuds bilägare att hitta verkstäder och boka verkstadstjänster online. Portalen är resultatet av verkstadsbranschens gemensamma satsning för att bemöta kundernas efterfrågan på enkelhet, transparens och tillgänglighet. Mekonomen Group lanserar Lasingoo tillsammans med ledande branschaktörerna Autoexperten, AD-bildelar, Bosch CarService, Hedins bil och OKQ8

”Lasingoo är ett branschinitiativ där Mekonomen Group tillsammans med ledande företag i branschen förenklar mötet mellan verkstad och kund. Sökmotorn ska utvecklas till en digital fordonsportal med bilen och bilägaren i centrum där bokning av service och reparationer är det första steget i moderniseringen av vår bransch”, säger Håkan Lundstedt, VD och koncernchef Mekonomen Group

Med Lasingoo kan bilägare hitta verkstäder och boka verkstadstjänster bland över 1800 verkstäder i hela Sverige. Priser och lediga tider anges direkt på skärmen. Sökmotorn har funktioner som elektronisk bildagbok, ”Min bilsida” där bilägare kan få översikt över alla sina bilkostnader samt möjligheten att sätta betyg på sitt verkstadsbesök och se vad andra bilägare tycker om verkstäderna.

Med Lasingoo vill vi leda verkstadsbranschens digitala utveckling och föra bilägare och verkstäder närmare varandra. Med ständig tillgänglighet tas begrepp som öppettider bort och bilägaren får större insyn i branschen genom transparenta kundbetyg”, säger Marcus Larsson, Vice VD Mekonomen Group

Branschsamarbetet är avgränsat till att omfatta lansering, ägande och fortsatt utveckling av den digitala bokningsplattformen. Utveckling av den egna affären såsom prissättning, kundbas och konceptutveckling sker även fortsatt med full konkurrens i marknaden inom respektive varumärke.

Om Lasingoo;

Lasingoo är en sökmotor för verkstadstjänster som ägs gemensamt av Autoexperten, AD-bildelar, Bosch CarService, Hedins bil, Mekonomen Group och OKQ8. Lasingoo erbjuder bilägaren maximal service med tillgång till över 1800 kvalitetsverkstäder och bokning online med priser direkt på skärmen. Lasingoo.se går live under slutet av november 2014.

För ytterligare information, kontakta:

Marcus Larsson, Vice VD Mekonomen Group Telefon: +46 (0) 8-464 00 00

Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971 Box 195 42, 104 32 Stockholm Telefon: +46 (0)8-464 00 00, Fax: +46 (0)8-464 00 69