Håkan Lundstedt slutar som VD på Mekonomen

17 mars 2015 08:00

Mekonomens VD och koncernchef Håkan Lundstedt har informerat Mekonomens styrelse att han avser lämna sitt uppdrag. Han kommer att kvarstå i sin nuvarande roll under sin uppsägningstid.

Processen för att hitta en ny VD och koncernchef för Mekonomen kommer att inledas omgående och leds av Mekonomens styrelseordförande, Fredrik Persson.

Håkan Lundstedt tillträdde som VD för Mekonomen 2007 och har spelat en viktig roll i arbetet med att utveckla Mekonomen i enlighet med den strategi som då lades fast.

"På mina egna och styrelsens vägnar vill jag uttrycka stor uppskattning för det sätt Håkan Lundstedt tillsammans med den övriga organisationen under de senaste åtta åren utvecklat Mekonomen. Under Håkans ledning har vi byggt en stadig grund för nästa fas i Mekonomens utveckling, vilket skapar utmärkta förutsättningar för kommande VD att leda bolagets fortsatta expansion”, säger Fredrik Persson, Mekonomens ordförande.

Håkan Lundstedt avser, efter att han fullgjort sitt uppdrag för Mekonomen, börja som VD och koncernchef för Synsam.

Fredrik Persson, ordförande för Mekonomen AB, 08-701 61 00, eller

Håkan Lundstedt, VD Mekonomen AB, 08-464 00 00

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Mekonomen ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 mars 2015.