Valberedningens förslag till styrelse i Mekonomen

05 februari 2020 15:00

Inför årsstämman den 7 maj 2020 föreslår valberedningen för Mekonomen Aktiebolag omval av styrelseledamöterna John S. Quinn, Eivor Andersson, Kenny Bräck, Joseph M. Holsten, Magnus Håkansson, Helena Skåntorp och Arja Taaveniku.

Mekonomens valberedning har idag meddelat sitt förslag till styrelse inför bolagsstämman som hålls den 7 maj 2020.  Valberedningen föreslår omval av John S. Quinn, Eivor Andersson, Kenny Bräck, Joseph M. Holsten, Magnus Håkansson, Helena Skåntorp och Arja Taaveniku. John S. Quinn föreslås omväljas till styrelseordförande.

Valberedningens övriga förslag kommer att framgå av kallelsen till Mekonomens årsstämma.

Valberedningen utgörs av John Quinn, LKQ Corporation, valberedningens ordförande, Kristian Åkesson, Didner & Gerge Fonder, Arne Lööw, Fjärde AP-fonden samt Caroline Sjösten, Swedbank Robur Fonder. Mekonomens styrelseledamot, Helena Skåntorp, är adjungerad till valberedningen

Mekonomens årsstämma kommer att hållas torsdagen den 7 maj 2020 kl. 11.00 på Norra Latin (Pelarsalen) Barnhusgatan 7B, i Stockholm.

För ytterligare information kontakta:

John S. Quinn, valberedningens ordförande
Telefon: +46 (0)8-464 00 00