Mekonomen Group publicerar årsredovisningen för 2021

07 april 2022 10:00

Mekonomen Groups årsredovisning för 2021 publiceras idag i pdf-format och i European Single Electronic Format (ESEF) på företagets hemsida www.mekonomen.com och biläggs även till detta pressmeddelande. Årsredovisningen inkluderar Mekonomen Groups hållbarhetsredovisning samt första rapportering i enlighet med EU:s taxonomiförordning, ett ramverk etablerat för att underlätta hållbara investeringar.

Årsredovisningen i tryckt format distribueras under slutet av april 2022 till de aktieägare som meddelat att de önskar erhålla redovisningen.

För ytterligare information kontakta:

Åsa Källenius, CFO Mekonomen Group
Telefon: +46 (0)8-464 00 00
E-post: asa.kallenius@mekonomengroup.com

Denna information är sådan information som Mekonomen AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden.
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 april 2022 klockan 10.00.

Årsredovisningen publiceras på svenska och engelska. Den svenska versionen utgör originalversion och har översatts till engelska.