Inbjudan till presentation av delårsrapport 1 juli - 30 september 2023

26 oktober 2023 09:30

MEKOs delårsrapport för det tredje kvartalet 2023 offentliggörs torsdagen den 9 november klockan 07:30. En webbsändning/telefonkonferens på engelska hålls samma dag klockan 09:00.

Under webbsändningen kommer MEKOs vd och koncernchef Pehr Oscarson att presentera resultatet och svara på frågor tillsammans med interim finansdirektör Anders Lindén. Som tidigare kommunicerats pågår ett arbete med att rekrytera en permanent finansdirektör och tills processen är slutförd kvarstår Anders Lindén i rollen som interim finansdirektör.

Presentationsmaterial finns tillgängligt från klockan 08:00 den 9 november på www.meko.com under Investerare/Rapporter & presentationer.

Välkommen att följa webbsändningen här. För att erhålla telefonnummer till telekonferensen, vänligen registrera dig här.

Sändningen kommer senare att finnas tillgänglig på MEKOs hemsida www.meko.com under Investerare/Rapporter & presentationer.

Anders Lindén, interim finansdirektör
Telefon: +46 (0)8-464 00 20
Mejl: anders.linden@meko.com

MEKO består av norra Europas ledande reservdelsdistributörer; FTZ, Inter-Team, Koivunen, MECA, Mekonomen och Sørensen og Balchen. Med egen grossistverksamhet, mer än 600 butiker och över 4 300 verkstäder erbjuder vi ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för företag och konsumenter.