Inbjudan till kapitalmarknadsuppdatering och presentation av resultatet för det första kvartalet

11 april 2024 08:00

MEKO har nöjet att bjuda in investerare, analytiker och media till en presentation av resultatet för första kvartalet 2024 torsdagen den 16 maj i Stockholm. Efter presentationen kommer MEKO att ge en kapitalmarknadsuppdatering där företagsledningen ger mer information om bolagets position, strategi och pågående initiativ för att förbättra lönsamheten.

"MEKO befinner sig i en intensiv fas där vi genomför en rad aktiviteter för att stärka vår ställning som branschledare i Norra Europa. En huvudfokus är ansträngningarna för att förbättra vår lönsamhet genom initiativet ’Building a stronger MEKO', som lanserades i november 2023. Vi ser fram emot att träffa investerare, analytiker och media den 16:e maj för att ge mer detaljer om vad vi har uppnått, vilken inverkan det har haft, och våra planer för nästa steg", säger Pehr Oscarson, vd och koncernchef för MEKO.

MEKOs delårsrapport för första kvartalet 2024 kommer att publiceras torsdagen den 16 maj klockan 07:30.

En presentation av delårsrapporten och kapitalmarknadsuppdateringen hålls på engelska samma dag mellan 11:30 – 13:15 på 7A Posthuset, Vasagatan 28 i Stockholm. Under evenemanget kommer MEKOs vd och koncernchef Pehr Oscarson att presentera resultaten och svara på frågor tillsammans med finansdirektör Christer Johansson. Andra medlemmar i ledningsgruppen kommer också att närvara för att ge mer information om företagets nuvarande position och pågående initiativ.

Dörrarna öppnas kl. 11.00. För att närvara vid evenemanget, vänligen registrera dig via e-post till Fredrik Sätterström, IRO: fredrik.satterstrom@meko.com. Evenemanget kommer även att sändas live på www.meko.com där online-deltagare registrerar sig via samma adress.

Presentationsmaterialet för kvartalsresultatet kommer att finnas tillgängligt från klockan 08:00 den 16 maj på www.meko.com under rubriken Investerare/Rapporter och presentationer.

Konferensen kommer i efterhand att kunna ses på vår webbplats www.meko.com under rubriken Investerare/Rapporter och presentationer.

Pehr Oscarson
Vd och koncernchef, MEKO